Madelskernes Kogebog

Boller med rugkerner

på juli 17, 2012

Under endnu en bagesession brugte jeg opskriften på boller med rugkerner fra Politikens bog om BRØD.

Jeg fulgte opskriften rimeligt nøje, men brugte en lidt anden blanding af mel, da jeg også tilføjede noget rugmel for at gøre bollerne lidt grovere. Brugen af iblødsatte rugkerner virkede rigtig godt; de tilføjede en masse bid til bollerne, som jeg godt kan lide. De passer rigtig godt til sandwich, men smagen af kernerne kan måske være lidt for overdøvende for nogle pålægstyper. De smager dog fantastisk med smør eller ost – hvis man er til de mere grove boller, som jeg er. De kunne eventuelt være et alternativ til almindelige fødselsdagsboller. Én portion giver cirka 10 boller.

Alt i alt var jeg tilfreds med resultatet og jeg vil gerne bruge opskriften igen. De var dog ikke lige så fantastiske som samme kogebogs opskrift på frokostbrød, derfor får opskriften 3 stjerner.

TITEL: Boller med rugkerner

FORFATTER: Lone Kjær

KILDE: Politikens bog om BRØD

BEDØMMELSE: 3 stjerner

