Madelskernes Kogebog

Kokoskylling med chilijordnøddesovs

på maj 1, 2012

Første gang jeg smagte jordnøddesmør (peanutbutter) blev jeg slemt skuffet. Udseendemæssigt ligner det en slags nutella, men smagen er meget tør, især når man ikke forventer det. Jeg har dog senere givet det en chance til, og det er nu tydeligt hvorfor amerikanerne spiser det med syltetøj – det våde syltetøj opbløder den tøre jordnøddesmag. Et godt lag smør på brødet kan sikkert også gøre tricket, hvis man har mere hang i den retning. Vi bruger det dog rigtig tit i wokretter – dér passer det fortrinligt. Da jeg så faldt over opskriften på kokoskylling med chilijordnøddesovs fra Netslank, blev jeg selvfølgelig nødt til at prøve den.

Der er egentlig ikke så meget at rafle om hvad angår opskriften. Løg og kyllingestykker steges, hvorefter resten af ingredienserne tilsættes og det hele simrer i cirka et kvarter. Det er meget hurtig mad, og det eneste i retten, som man muligvis ikke ligger inde med er peanutbutter, frisk chili (vi brugte dog chilipulver), soja, kokosmælk og sukrin. Sukrin kan man jo selvfølgelig bare udskifte med almindeligt sukker (dette er jo blot en sundere udgave fra et slankefirma). Soja behøves heller ikke nødvendigvis, hvis man ikke har det. Man kan bare tilsætte lidt ekstra bouillon.

Vi serverede ris til retten og nogle blandede grøntsager.

Resultatet var utrolig cremet. Det var meget lækkert, og det er helt sikkert en kombination jeg vil prøve igen en anden gang, derfor bliver jeg også nødt til at give opskriften 4 stjerner.

TITEL: Kokoskylling med chilijordnøddesovs

FORFATTER: NetSlank

KILDE: http://www.netslank.dk/

BEDØMMELSE: 4 stjerner

Skriv et svar

